Historie Giorgio 1958 schoenen

Giorgio 1958 heeft een rijke geschiedenis. De naam zegt het al, het begon allemaal in 1958. In Toscane, het hart van Italië waar de schoenen met de hand gemaakt werden speciaal voor de italiaanse markt. Vanwege de hoge kwaliteit van de schoenen wierf het merk al snel een belangrijke plaats op het gebied van schoenmode binnen Europa. Al snel begaf het merk zich ook op Nederlands terrain en hier werden de schoenen dan ook met open armen ontvangen door de Nederlandse man.

Geschikt voor de Nederlandse man

De schoenen van Giorgio 1958 zijn uitstekend geschikt voor de Nederlandse man. Zo werkt het merk met verschillende breedtematen, waardoor ook de man met bredere voet bij Giorgio kan slagen. De schoenen zijn gemaakt van een hoogwaardige leerkwaliteit en zijn geheel met de hand in Italië gemaakt. De typische Italiaanse schoen staat er om bekend modieus en elegant te zijn. Buiten hun elegante, geklede schoenen maken ze ook sportieve sneakers. Deze vind je ook bij de Herenschoenenwinkel naast merken als Australian, Blackstone en Pikolinos.

Factoren van succes

Het succes van dit merk is te danken aan een aantal factoren: het 100% Italiaanse handwerk, de kwaliteit van het leer, de nauwgezette aandacht die besteed wordt tijdens alle fases van het productieproces, het prachtige uiterlijk van de schoenen en zonder twijfel de uitstekende prijs en kwaliteits- verhouding.

Vakmanschap ontmoet elegantie

Bij Giorgio 1958 staan vakmanschap en kwaliteit centraal. Dit zie je mede terug in het feit dat de schoen op een blake wijze gestikt is enmet de hand gepolijst is. Een ander feit waardoor de schoenen van zo een hoogwaardige kwaliteit zijn is dat de schoenen gestikt worden op de unieke Cucita Nero-stikmethode. Dit houdt in dat het stiksel wat ze gebruiken, is ondergedompeld in pek. Hierdoor wordt de schoen steviger en ook meteen waterdicht. De Italiaanse schoen staat bekend om een klassieke stijl, die een mengeling is tussen elegantie, traditie, innovatie en comfort. Deze kenmerken zien we ook terug bij Harris, eveneens een Italiaans schoenmerk.

Met Giorgio 1958 naar de toekomst

Het belangrijkste doel van Giorgio is de overzeese aanwezigheid te vergroten in de markt, met als doel de horizon te verbreden en te verruimen. Binnen Europa heeft Giorgio al een belangrijke plaats ingenomen in de markt voor geklede herenschoenen. Net als merken als Magnanni, Greve en Van Bommel. Ook verkrijgbaar bij de Herenschoenewinkel

Gratis riem cadeau

Alleen bij de Herenschoenenwinkel bij aankoop van een paar Giorgio 1958 schoenen, in de winkel of op de webshop, een passende dHw-riem naar keuze gratis(m.u.v. sale).