Klantenservice

Veel gestelde vragen

Op deze pagina treft u de vragen die wij regelmatig van onze klanten ontvangen.

Assortiment

Hoe kan ik zien of de schoen in mijn maat nog op voorraad is?

Bij ons op de site kiest u altijd eerst u maat. Alle schoenen die dan verschijnen op uw scherm zijn op voorraad.

Is de collectie op de webshop hetzelfde als de collectie in de winkels?

De collectie op de webshop is gelijk aan de collectie in onze winkels.

Bent u een winkel van van Bommel?

Van Bommel schoenmode is GEEN fabriekswinkel, maar wel een winkel die veel van Bommel schoenen verkoopt. E.F.J. van Bommel is wel familie van de fabriek.

Verkoopt u ook dames schoenen?

Zowel op www.vanbommelschoenmode.nl als in de winkel verkopen wij geen dames schoenen.

Heeft u nog andere vestigingen?

Van bommel schoenmode heeft een vestiging in Eindhoven op de Nieuwe Emmasingel 54. In de winkel worden ook alleen herenschoenen verkocht.

dHw riemen

Wanneer krijg je een gratis dHW riem?

Bij aankoop van alle schoenen ontvangt u een gratis dHw riem cadeau. Behalve bij afgeprijsde artikelen.

Welke lengte is de gratis dhw riem?

De gratis dHw riem is leverbaar op 95, 105 en 115 cm. Als u op de volgende link klikt vindt u een fimpje hoe u de dHw riem thuis op maat kunt maken.

Hoe maak ik mijn gratis dHw riem op maat?

Voor het op maat maken van de dHw riem hebben wij een filmpje op onze site staan, of bezoek de volgende URL: https://www.youtube.com/watch?v=yrAaxV5UJWg. Bij u w bestelling ontvangt u tevens een omschrijving voor het op maat maken van de riem.

Moet ik bij het retour sturen ook de riem meesturen?

Bij een ruiling van een paar schoenen hoeft u de dHw riem niet mee retour te sturen, wanneer u er voor kiest dat u bij het nieuw uitgekozen paar dezelfde riem wilt gaan dragen. Wanneer u uw geld terug wenst bij een retournering dient u wel de dHw riem mee te sturen. Als de dHw riem niet retour wordt gestuurd wordt hier € 59,95 voor in rekening gebracht.

Bestellen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Na zorgvuldige kwaliteitscontrole, zal uw bestelling binnen 1-2 werkdagen* door PostNL bij u worden afgeleverd (op een afleveradres in Nederland). Heeft u een afleveradres buiten Nederland, dan zal deze binnen enkele dagen bij u worden afgeleverd.

Kan een artikel nadat ik mijn bestelling heb geplaatst toch uitverkocht zijn?

Ja, dit is mogelijk al doen wij hier alles aan om dit te voorkomen.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden heeft u?

U kunt bij ons uw bestelling plaatsen en kiezen voor de volgende betalingsmogelijkheden: IDEAL, Paypal, Mastercard, VISA, Maestro, Bancontact/ Mistercash, Overboeking en Rembours (achter betalen aan de postbezorger).

iDEAL

iDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Deelnemende banken aan het IDEAL-telebankiersysteem zijn ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank en SNS. Met iDEAL rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

PayPal

PayPal is een wereldwijd gebruikte betaalmethode dat gekoppeld is aan uw e-mailadres(sen). Door middel van het opgeven van uw e-mailadres en de bijbehorende beveiligingscode kunt u geld van uw PayPal rekening overmaken of geld op uw PayPal rekening storten. Heeft u een PayPal account dan kunt u met behulp van de betaalmethode PayPal bij ons uw betaling verrichten. Om met PayPal te kunnen betalen heeft u een PayPal rekening/account nodig, u kunt uw PayPal rekening openen op: www.paypal.nl. Een PayPal rekening openen is gratis, veilig en betrouwbaar. PayPal rekeningen zijn beschikbaar voor bedrijven, consumenten, stichtingen,etc. Heeft u geen internetbankieren maar wel een PayPal rekening, dan is onze betaalmethode PayPal voor u wellicht de perfecte betaalmethode om veilig, betrouwbaar en gemakkelijk uw bestelling, product of dienst te voldoen. PayPal is internationaal en kent geen grenzen en is uitstekend geschikt voor internationale betalingen.

Mastercard

Met een MasterCard creditcard kunt u wereldwijd betalen. U kunt uw pas op maarliefst 27 miljoen locaties gebruiken, waarvan in Nederland al ruim 90.000. Uw MasterCard creditcard is gekoppeld aan uw bankrekening. Bedragen die u ermee betaald zullen daarmee worden verrekend. Betalingen met uw MasterCard werken eenvoudig. Door de unieke combinatie van uw naam, creditcardnummer, verloopdatum en beveiligingscode in te voeren kan uw betaling worden verwerkt. Het is mogelijk dat er om een specifieke extra handeling wordt gevraagd, bijvoorbeeld met de cardreader van uw bank. Nadat uw betaling is afgerond heeft u als extra nog 180 dagen verzekering voor uw aankoop. Deze verzekering geldt voor verlies, diefstal en beschadiging.

Visa

Betalen met uw VISA card is eenvoudig en u kunt er wereldwijd gebruik van maken. Om een betaling te doen met uw VISA card voert u uw vervaldatum en kaartnummer in. Soms is het ook nodig om de extra beveiligingscode in te voeren die u op de achterkant van uw kaart vindt. Om uw betalingen extra te beveiligen is het mogelijk om Verified by Visa te gebruiken. U heeft dan een extra wachtwoord nodig voor uw online aankopen. Wanneer u met uw VISA card wilt betalen kunt u deze betaalmethode selecteren bij het afrekenen. Wij sturen u door naar onze betalingsprovider, u kunt daar uw betaling afhandelen. Nadat uw betaling is verwerkt keert u terug naar onze website en is uw betaling afgerond.

Maestro

Maestro is een Europese betaalmethode. Echter in Nederland wordt de Maestro betaalmethode niet op dezelfde manier ondersteund als in het buitenland. Om met uw Maestro betaalpas te betalen heeft u een kaartnummer nodig, een verloopdatum en de beveiligingscode. Deze laatste staat op de achterkant. Wanneer u deze gegevens heeft ingevuld wordt uw betaling verwerkt via 3D-Secure. U wordt hiermee doorgestuurd naar uw eigen bank om daar de betaling te bevestigen. Zodra uw betaling is bevestigd komt u terug op onze website en is uw betaling voltooid. Wanneer u uw gegevens niet correct heeft ingevoerd is het mogelijk dat uw betaling wordt geweigerd door ons systeem. We raden u in dat geval aan om het nogmaals met de juiste gegevens te proberen, of een andere betaalmethode te selecteren.

Overboeking

Betalen met een overboeking is eenvoudig. Wanneer u deze betaalmethode selecteert ontvangt u van ons het IBAN-nummer en BIC-nummer waar u uw betaling naartoe kunt overmaken. Deze overboeking kunt u via uw eigen internetbankieromgeving uitvoeren of met een overschrijf-formulier van uw bank. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen zullen wij uw bestelling in behandeling nemen. Omdat deze overboekingen soms pas na 1 of 2 dagen zichtbaar zijn op onze rekening raden wij u aan om indien mogelijk met iDEAL te betalen. Wanneer u een betaling wilt doen aan ons kunt u deze gegevens gebruiken: Ten name van: van Bommel Schoenmode B.V. IBAN: NL35INGB0657230359 BIC: INGBNL2A Let op: Vermeld bij uw betaling altijd uw bestelnummer! Anders kunnen wij uw betaling niet verwerken.

Bancontact/ MisterCash

Bancontact / Mister Cash is in België de meest gebruikte betaalmethode voor online bestellingen. De betaalmethode werkt eenvoudig, u voert uw kaartnummer in dat op de voorzijde van uw bankpas staat. Ook staat hier de vervaldatum, deze vult u ook in. Hierna wordt u doorgestuurd naar uw eigen vertrouwde bankomgeving, daar kunt u uw betaling afronden. Vaak zal dit met een paslezer zijn die u van uw bank heeft ontvangen. Wanneer uw betaling is geslaagd wordt u terug gestuurd naar onze website, daar geven wij u de bevestiging dat uw bestelling is behandeling is genomen.

Rembours

Dit is een manier van verzending, waarbij betaald moet worden bij de ontvangst van de zending. Bij bestellingen onder Rembours wordt €12,95 verzendkosten berekend.

Zijn de prijzen incl. btw?

Alle prijzen op de site zijn inclusief btw.

Is uw website beveiligd?

Uw betaling wordt via een beveiligde lijn geleid naar de internetkassa, die de afhandeling van uw transactie verzorgt. Aan het slotje onderin uw scherm kunt u zien dat de gegevens gecodeerd verstuurd via een zogenaamde

Verzending

Moet ik verzendkosten betalen?

Voor het verzenden van artikelen binnen Nederland worden geen verzendkosten in rekening gebracht (m.u.v. aankopen onder de €75). Buiten Nederland, bezorgen wij ook in België en Duitsland, de kosten voor verzending bedragen dan € 9,95. Bij retourneringen worden de gemaakte portokosten vergoed (maximaal €6,95).

Hoe wordt de bestelling bezorgd?

Uw bestelling wordt bezorgd door Post NL. Pakketten worden door PostNL voorzien van een 3S code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van pakket te volgen via de site van PostNL www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt een orderbevestiging van uw bestelling per e-mail. Het is daarom zeer belangrijk dat u het juiste e-mailadres aan ons opgeeft. In deze orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure en de ontvangst van de order.

Ruilen & retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen/retourneren?

Mocht het artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kunt u deze binnen 14 dagen gebruik maken van uw herroepingsrecht. Hierna heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen. Wij verzoeken u het retourformulier, die bij de zending is gevoegd, ingevuld bij de retourzending te voegen en duidelijk aan te geven of u het betaalde bedrag terugbetaald wilt krijgen of dat u het artikel wilt ruilen. U kunt het pakket retour sturen naar; antwoordnummer 12022, 5600 VD Eindhoven (kosteloos). Hierna kunt u het pakket afgeven op een agentschap van PostNL. Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het bedrag op uw rekening gestort en eventuele portokosten die in rekening zijn gebracht bij verzending). Het bedrag zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding worden overgemaakt. Er wordt overgegaan tot gehele retourstorting als het product in goede staat is ontvangen of u heeft aangetoond dat u het product heeft verzonden. Het is toegestaan het product te passen. Bij beschadigde producten die nog verkoopbaar zijn zal overgegaan worden tot een gedeeltelijke betaling van het bedrag. Dit zal in overleg met de klant gebeuren. Bij een ruilverzoek kunt u duidelijk het nieuwe gewenste artikel, de juiste maat en kleur te vermelden op het retourformulier. Als u het artikel wilt ruilen voor een ander artikel dat duurder is, dan zullen wij u een mail sturen met het verschuldigde verschil en onze rekeninggegevens. U kunt artikelen die via de webshop zijn aangekocht ook retourneren via onze winkel. Voor verdere vragen/toelichting kunt u contact opnemen via: info@vanbommelschoenmode.nl

Heb ik garantie op mijn webshopbestelling?

De algemene garantie is alleen geldig met bon/betalingsbewijs en minimaal 6 maanden na aankoop en geldt onverminderd de rechten welke de consument al heeft omtrent wettelijke garantie en conformiteit. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Gebreken die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening. Franco- en rembourszendingen worden op geen enkele voorwaarde door ons geaccepteerd. RETOURADRES: antwoordnummer 12022, 5600 VD Eindhoven

Mogen afgeprijsde artikelen geruild/retour gezonden worden?

Ook op afgeprijsde artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Download hier het retourformulier

Uitverkoop

Wanneer begint de uitverkoop?

Wij hanteren geen vaste data voor de uitverkoop. Dit heeft te maken met het verloop van het verkoopseizoen en in welke mate wij nog over voorraad beschikken.

Ik heb een bestelling geplaatst/recent ontvangen en nu geven jullie nog meer korting?

Omdat wij niet op voorhand bepalen wanneer onze uitverkoop van start gaat of wanneer wij onze collectie verder afprijzen, kunnen wij u helaas geen garantie bieden dat onze artikelen worden afgeprijsd, of later verder afgeprijsd worden. Bovendien heeft u op het moment van aankoop de mogelijkheid om het artikel in kwestie te bestellen, welke wellicht later niet meer op voorraad is.

Klantenservice

Ik heb een klacht?

In geval van een klacht verzoeken wij u vriendelijk eerst (telefonisch) contact op te nemen met ons kantoor op tel.: 040-2449407 of per e-mail: info@vanbommelschoenmode.nl. Ook kunt u gaan naar de website van de geschillencommissie van Thuiswinkelwaarborg www.sgc.nl. Wij streven ernaar om klachten die wij via email ontvangen binnen 24 uur te beantwoorden. In alle gevallen kunt u binnen 3 werkdagen een reactie van ons verwachten. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/